خواص روغن سیاهدانه

خواص روغن سیاهدانه

5
(4)

خواص روغن سیاهدانه

دستگاه روغن گیری سیاهدانه … افراد از هزاران سال پیش تاکنون از روغن سیاهدانه به دلیل مزایای درمانی آن استفاده می کنند. مطالعات نشان می دهد که این روغن ممکن است مزایای سلامتی و آرایشی بسیاری از جمله کاهش وزن ، بهبود شرایط پوستی و حتی معالجه سرطان و دیابت را به همراه داشته باشد. در این مقاله ، ما به بررسی علوم مزایای روغن سیاه دانه می پردازیم و در مورد عوارض و خطرات جانبی احتمالی آن بحث خواهیم کرد.

روغن سیاهدانه چیست ؟

سیاهدانه (Nigella sativa)  یا شونیز گیاه کوچکی با گلهای بنفش ، آبی یا آبی کم رنگ است که در اروپای شرقی ، آسیای غربی و خاورمیانه رشد می کند. در ایران این گیاه به‌ویژه در اراک و اصفهان به فراوانی می‌روید. سیاهدانه مزه‌ای تلخ و ادویه‌ای دارد. از سیاهدانه در شیرینی‌جات و شربت‌ها استفاده می‌شود. افراد از هزاران سال قبل از دانه های ریز سیاهدانه به عنوان داروی طبیعی استفاده  می کردند. این دانه همچنین می توانند شیرینی جات و نان را به روشی مشابه زیره یا پونه کوهی طعم دهند.

مطالعات انجام شده روی سیاهدانه (Nigella sativa) نشان می‌دهد که این گیاه دارای اثرات فارماکولوژیک متعددی است که از آن جمله می‌توان به اثرات آرامبخشی، کاهش فعالیت حرکتی اشاره کرد. از آنجا که تیموکینون، مهم‌ترین ماده‌ مؤثر در سیاهدانه می‌باشد، این فرضیه مطرح می‌شود که اثرات مهاری سیاهدانه بر سیستم حرکتی – عضلانی، ناشی از تیموکینون باشد.

فواید روغن سیاهدانه

دانشمندان بسیاری در مورد فواید احتمالی روغن سیاهدانه تحقیق کرده اند. با این حال ، توجه به این نکته مهم است که تاکنون در بسیاری از مطالعات از سلولها یا حیوانات به عنوان مدل استفاده کرده اند ، و تحقیقات محدودی در مورد تأثیر روغن سیاهدانه بر انسان وجود دارد.

 

کاهش وزن

سلامت پوست

کاهش ناراحتی معده

بهبود علائم آرتروز مفصلی

عوارض جانبی و خطرات !

تهیه روغن سیاهدانه خالص

دستگاه روغن گیری سیاهدانه شرکت تهران روغن ! دستگاه روغن گیری تهران روغن به گونه ای طراحی شده است که مناسب روغن گیری از انواع دانه های روغنی می باشد.

5 / 5. 4

No votes so far! Be the first to rate this post.